Hari ke 5

Harini merupakan hari kelima.... saya terputus hubangan dengan adik saya... dia sekeluarga di Kuala Krai... apa berita terkini pun saya tak tau.... cuba kall guna hp x dapat, cuba kall no pejabatnya pun tak dapat... last maklumat saya dapat adik berada di Padang 9 (rumah pengasuh), bersama2 dua orang anaknya yang masih kecil.. Manakala suami berada di tempat lain... Air naik terlalu cepat.. Dengan keadaan banjir besar melanda Krai... Bekalan api, air dan makanan terputus..

Pagi tadi aku cube ke Krai, kot2 boleh redah dengan kereta... Tapi terbantut, air masih lagi tinggi...hanya 4x4 ke atas je boleh lalu... Ok fine, patah balik.... tunggu petang, kot2 boleh redah,,, Tapi i masih tinggi... esok cuba lagi.......

Elektrik baru je ada di kampung saya.... so saya mula cerita dari hari ke 5...malas nak flash back....sedih sgt...Misi mengeluarkan mak sedara dan pak sedara saya selepas hari ke 3 dari Bandar Lama Temangan... Abah saya redah bukit dengan perahu mencari adiknya... Mujur mak sedara pak sedara serta anaknya dapat di keluarkan dengan selamat....syukur selesai misi tu...skrg misi utk adik saya lak...

Tapi hati kecil saya mengatakan adik saya selamat...dia bersama suaminya...


Ambil gambar dulu sepukul...;) 

lokasi cabang pondok sg durian




Popular posts from this blog

semak baki asb online